Feltételei vannak a választási reklámok közzétételének a médiában - hívta fel a figyelmet a Nemzeti Választási Bizottság (NVB) és a Nemzeti Választási Iroda (NVI) közös közleményben.

Patyi András, az NVB elnöke és Pálffy Ilona, az NVI elnöke minden kereskedelmi televízió és rádió figyelmét felhívta arra: ha politikai reklámot akarnak közzétenni az április 8-i országgyűlési választás kampányában, akkor ezt legkésőbb február 17-én 16 óráig kötelesek közölni a Nemzeti Választási Bizottsággal.   

Abban az esetben, ha a médiaszolgáltató a megadott határidőig nem nyilatkozik, politikai reklámot nem tehet közzé a kampányidőszakban.   

A bejelentésnek tartalmaznia kell a politikai reklámok közzétételére szánt időtartamot is, amely nem lehet kevesebb 235 percnél.   

Az NVB és az NVI elnöke a kiadók figyelmét is felhívta arra: csak azok a sajtótermékek közölhetnek majd politikai hirdetést a választási kampányban, amelyek január 18-án 16 óráig eljuttatják árjegyzéküket az Állami Számvevőszékhez. Ezeket az ÁSZ nyilvántartásba veszi, és honlapján közzéteszi. A sajtótermék köteles ugyanezt az árjegyzékét a honlapján is közzétenni.

 

Az NVI felkészült a parlamenti választás lebonyolítására

A Nemzeti Választási Iroda (NVI) felkészült az április 8-ai országgyűlési választás lebonyolítására - közölte Pálffy Ilona, az NVI elnöke csütörtöki, budapesti sajtótájékoztatóján.

Áder János köztársasági elnök csütörtökön tűzte ki a parlamenti választás időpontját április 8-ára.

Pálffy Ilona arról beszélt, az NVI felkészülten várja a választást, már többször tartottak informatikai próbát, és fokozzák a biztonsági intézkedéseket, például csak e-személyi igazolvánnyal férhetnek hozzá a választási irodák munkatársai a választási rendszerhez.

Hangsúlyozta: az informatikai rendszer mindössze támogatja a választás eredményének megállapítását, azt továbbra is papíralapon állapítják meg a választási bizottságok.

Forrás: MTI

Tafedim tea

Igmándi Sajtműhely

WeblapWebáruház.hu

Map

free counters