A fiatal generáció már messze nem annyira elkötelezett új gépkocsik vásárlása iránt, mint az idősek. A jelenséget az Egyesült Államokban figyelték meg, és sokan úgy érzékelik, hogy hasonló tendenciát tapasztalhatunk előbb vagy utóbb minden iparilag fejlett államban.

Az USA-ban az új autók több mint 62 százalékát 50 évnél idősebbek veszik. Tíz évvel ezelőtt még 40 százalékos volt a részesedésük. Egy tavalyi felmérés ugyanakkor azt is kimutatta, hogy míg az 50 felettieknek 5,6 millió új autót adtak el, az egykor nagy autóvásárlói csoportnak tekintett 18-34 éves korosztály részére 1,2 millió új autót sikerült eladni. Jóllehet ez utóbbi korcsoport létszáma alig kisebb, mint az 50 felettieké.

A Green Energy News hírportál szerint a fejlemény hátterében érdemes első helyen az úgynevezett közösségi médiát keresni. A közösségi oldalakon terjengő sokfajta információ ugyanis nagy versenytársaként jelentkezett az autóipar kommunikációjának. A közösségi vagy társadalmi élet jelentős mértékben az információs hálózatra tolódott át, míg korábban az amerikai társadalmi élet központi szereplője az autó volt, meghatározva azt, ki vagyok, és a társadalmi és társasági élet minden részletéhez kötődött a gépkocsi, általa szerveződtek a bulik, az összejövetelek, még jelentős részben a különböző neműek kapcsolatai is.

Manapság azonban mindez hétköznapokon a hálózaton, azaz a közösségi médián keresztül zajlik leginkább. Erre áldozzák legtöbb szabadidejüket a fiatalabbak, a média eszközei lettek az autó helyett az új státuszszimbólumok. Mindeközben ez olcsóbbá is teszi az életet, hiszen a vizuális kapcsolattartáshoz ezen eszközökkel nincs szükség benzin vásárlására, ami egyébként is sokkal drágább, mint 20 évvel ezelőtt.

Az új autó sem lett viszonylag olcsóbb, csak a használt, így ma a pénzére jobban ügyelő fiatal ha autót akar, akkor inkább pár száz, esetleg pár ezer dollárért használt autót vesz, feljavítja vagy javíttatja, ami az egyszerűbb szerkezetű régebbi modelleknél olcsóbb, mint a bonyolult elektronikai rendszerekkel ellátott maiaknál. Házilagosan mai gyártású kocsit kijavítani szinte lehetetlen.

Sok fiatal végkövetkeztetése: egy új autó birtoklása egyszerűen felesleges luxus, mert nem csak kevesebbet használja, mint felmenői, hanem sokkal többe is kerül a fenntartása, elég, ha van egy barátnak vagy ismerősnek, akivel együtt lehet menni a munkába. És nem utolsó sorban a környezeti veszélyek is jobban tudatosulnak a mai fiatalokban: nem kellene annyit szennyezni a levegőt...

Forrás: tisztajovo.hu

Tafedim tea

Igmándi Sajtműhely

WeblapWebáruház.hu

Map

free counters